Aquest llibre desplega davant el lector un doble itinerari. En el primer, constituït pels textos d'inici (Travessia I) i fi (Travessia II), es parla de les determinacions històriques, teòriques i ideològiques que van cimentar la labor crítica de l'autor des de principis dels anys setanta del passat segle a l'actualitat, així com de l'origen biogràfic en el qual la seua mirada a la pantalla de cinema va poder convertir-se en visió després d'un llarg aprenentatge. Açò es reflecteix al segon itinerari en el qual el recorregut per diferents regions del cinema de Hollywood, des dels seus orígens fins a l'actualitat, dissenya una posició crítica davant el mateix, amb l'objectiu d'afavorir un espectador actiu i capaç de desemmascarar les propostes d'una indústria de l'espectacle, que té com a característica essencial la manipulació emocional de les consciències.
- Cover page
- Title page
- Web
- Portada
- Créditos
- Dedicatoria
- Índice
- Travesía I
- Primera parte: La conquista del tiempo
- Instancias de la letra en la imagen: para una genealogía de la narración cinematográfica
- La simbólica del espacio en Griffith
- La inscripción de la falta: el saber del modelo narrativo clásico en cine
- Segunda parte: Heridas y fantasmas del tiempo
- La roja tierra de Tara
- Persistencia de la memoria: Reescribiendo una poética (Douglas Sirk, 1955/ Todd Haynes, 2002)
- A través del espejo: metamorfosis y desplazamientos del género fantástico en The Curse of the Cat People
- Tercera parte: La conciencia del tiempo
- “¡Estoy aquí!” Ubicuidad enunciativa del objeto en Psicosis
- Viaje a la semilla: El curioso caso de Benjamin Button
- El durmiente despierto: Origen
- Reivindicar la diferencia: Monstruos contra alienígenas
- Una patria común: la infancia: Toy Story 3
- Del efecto al afecto en Ghosts of the Abyss
- Historia, leyenda y verdad en el cine de John Ford
- El corazón del cine: La invención de Hugo
- Travesía II