L'objectiu d'aquest llibre és analitzar el món d'unes dones que no van acceptar enclaustrar-se i que van decidir viure soles o en comunitat amb altres dones, mantenint la seua llibertat de moviments i autonomia, però subjectes als superiors dels tercers ordes religiosos en què van professar. Algunes van ser criticades per la seua forma de viure, però la majoria van aconseguir el reconeixement social en vida. Van ser utilitzades o es van deixar utilitzar per confessors o clergues per a les seues finalitats particulars o per a prestigiar l'orde religiós al qual pertanyien, encara que, de vegades, van mostrar la seua voluntat d'autonomia i obligaren els seus confessors a acceptar la seua manera de vida i les seues experiències espirituals. Dones que van treballar per a sustentar-se o que van administrar les seues rendes, solidàries amb els més necessitats, obstinades en una vida de recolliment, d'ascetisme i de contemplació espiritual. Sovint, dones assetjades per pares, per marits i per eclesiàstics. Dones cautes i intel·ligents, que sabien els perills als quals podien exposar-se i que van fer creïbles les seues experiències espirituals a la societat.
- Anteportada
- Portada
- Página de derechos de autor
- ÍNDICE
- AGRADECIMIENTOS
- INTRODUCCIÓN
- I. BEATA. UN MODELO DE MUJER
- II. BEATAS, BEATERIOSYCONVENTOS
- III. ORIGEN SOCIAL DE LAS BEATAS
- IV. VIOLENCIA Y ACOSO SEXUAL
- V. CONFESORES Y GUÍAS ESPIRITUALES
- VI. VIRGINIDAD Y MATRIMONIO ESPIRITUAL
- VII. EL SOBERBIO ADVERSARIO
- VIII. EL TRABAJO ASISTENCIAL
- IX. EL DOMINIO DEL CUERPO
- X. EL ALIMENTO DEL ESPÍRITU
- XI. LA CONTEMPLACIÓN ESPIRITUAL
- XII. BEATAS ESCRITORAS
- XIII. BEATAS Y BEATAS
- XIV. BIÓGRAFOS Y CENSORES
- XV. LA REALIDAD POLÍTICA Y SOCIAL EN LA VIDA DE LAS BEATAS
- XVI. MILAGROS Y PROFECÍAS
- BIBLIOGRAFÍA