La interpretació de films basats en obres provinents d'altres mitjans a quina ha estat limitada per enfocaments crítics que privilegien l'obra original; aquest és el cas, especialment, de les adaptacions dels clàssics de la literatura. A través de l'anàlisis detallades de dos films contemporanis -The Age of Innocence (Martin Scorsese, 1993) i The Portrait of a Lady (Jane Campion, 1996)-, aquest treball replanteja l'adaptació com una manera de recreació del passat que cristal·litza a través de les textures de l'anomenada popularment pel·lícula d'època. Traslladant la reescriptura de dos textos del realisme literari nord-americà al context de l'obra de tots dos cineastes, l'anàlisi comparativa es concentra en la imatge mentre que portadora d'una memòria intertextual recuperada sota el prisma de diferents discursos contemporanis.
- Cover
- Title page
- Copyright page
- Acknowledgements
- Table of Contents
- Foreword by Manuel Asensi
- 1. Introduction: Mapping out the Discourses on Film adaptation
- 1.1. Fidelity and Visuality
- 1.2. Classic Adaptation and the Heritage Film
- 1.3. From Translation to Rewriting
- 1.4. Authorship into Adaptation
- 2. Martin Scorsese's The age of Innocence. memory and Desire or, Film adaptation as Reinvention
- 2.1. Objects and Metonymic Displacement
- 2.2. Camerawork and the Descriptive Mode
- 2.3. Masculine subjectivity and the Woman in the Frame
- 3. Jane Campion's The Portrait of a Lady. A Woman Escaped or, Film Adaptation as Appropriation
- 3.1. A Cinema of (Indocile) Bodies
- 3.2. Narrative Interruptions: Escaping the Portrait
- 4. Afetrword: On the Role of the Citric and the Pleasures of the Literary Film
- Biography
- Selected Filmography