El creixement dels moviments sociopolítics entre els anys seixanta i noranta als Estats Units i a Sud-àfrica va establir els ferms fonaments sobre els quals, amb una força i ímpetu sense precedents, es va forjar el teatre negre d'aquests anys. Forma i contingut van sorgir a l'una del compromís polític i artístic adoptat per aquests artistes contra l'imperialisme, el colonialisme i el racisme occidentals. Per primera vegada en la història, el teatre negre dels Estats Units i de Sud-àfrica analitzava i valorava les arrels negres per a poder il·luminar la recerca d'un futur de llibertat. No obstant això, el context sociopolític i les circumstàncies específiques de cada país han generat igualment els trets distintius del teatre afronord-americà i negre sud-africà (incloses les diferències de gènere) manifestos en ramificacions artístiques totalment heterogènies i úniques.
- Cover
- Title page
- Copyright page
- Contents
- Acknowledgements
- Introduction
- Chapter I. From the 1950s through the 1980s: A Socio-Political and Historical Account of the United States/South Africa and the Black Theatre Movement
- Chapter II. The Black Theatre movement: Aesthetics of Self-Affirmation
- Chapter III. The Black Theatre movement in the United States. Black Aesthetics: Amiri Baraka, Ed Bullins, and Douglas Turner Ward
- Chapter IV. The Black Theatre Movement in the United States. Black Women's Aesthetics: Lorraine Hansberry, Adrienne Kennedy, and Ntozake Shange
- Chapter V. The Black Theatre Movement in South Africa. Black Consciousness Aesthetics: Matsemala Manaka, Maishe Maponya, Percy Mtwa, Mbongeni Ngema, and Barney Simon
- Chapter VI. The Black Theatre Movement in South Africa. Black South African Women's Voices: Fatima Dike, Gcina Mhlophe and Other Voices
- Conclusion
- Bibliography
- Appendix I
- Appendix II: Photographs