Escúchame con atención

Escúchame con atención

Liturgia del relato en Wagner

  • Autor: Gavilán Domínguez, Enrique
  • Editor: Publicaciones de la Universidad de Valencia (PUV)
  • Colección: Estètica&Crítica
  • ISBN: 9788437067087
  • eISBN Pdf: 9788437067087
  • eISBN Epub: 9788437087078
  • Lugar de publicación:  Valencia , España
  • Año de publicación: 2007
  • Año de publicación digital: 2011
  • Mes: Noviembre
  • Páginas: 284
  • Idioma: Español
Expressat en termes wagnerians, tres Leitmotive dominen el llibre. Corresponen a tres peculiaritats del teatre wagnerià: el narratiu, el temps i el ritual. Al costat d'aquests temes, hi ha altres dos que reapareixen amb freqüència: en els primers capítols, la paradoxa d'una forma artística que rebutja la seva època en nom d'una societat futura, i no obstant això, arriba a un èxit sense precedents en el seu propi temps; en els últims capítols, el descobriment d'una certa veritat a través del drama, i la seva relació amb Benjamin i Heidegger. La importància decisiva del costat èpic del teatre wagnerià, les seves peculiaritats i les seves implicacions, la mesura que reflecteix una tendència característica del "segle de la història", i com la supera és el tema que, present des de les primeres pàgines, domina tot el llibre.
  • Cover
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  • Índice
  • Presentación. El drama del artista
  • Escúchame con atención. Liturgia del relato en Wagner
    • I. Mito e historia en Wagner. El papel del teatro griego en la revuelta contra el historicismo
    • II. El mito de las mujeres. Representación y narración en Wagner
    • III. De la supervivencia de Eva y la imposibilidad de la revlución: Los maestros cantores de Nürnbeg
    • IV. La balada de Senta: el canto de las sirenas como ritual
    • V. Drama y narración en las oberturas de Wagner, entre lo lineal y lo circular
    • VI. Prometeo, entre liturgia de la palabra y tragedia de la escucha: Esquilo, Wagner, Nono
    • VII. Iluminación de la ruina, la huella gnóstica en Parsifal
    • VIII. La vigilia de Hagen: el sueño en el drama musical
    • IX. El dios ausente: tiempo, presencia y representación en Götterdammerung

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