Expressat en termes wagnerians, tres Leitmotive dominen el llibre. Corresponen a tres peculiaritats del teatre wagnerià: el narratiu, el temps i el ritual. Al costat d'aquests temes, hi ha altres dos que reapareixen amb freqüència: en els primers capítols, la paradoxa d'una forma artística que rebutja la seva època en nom d'una societat futura, i no obstant això, arriba a un èxit sense precedents en el seu propi temps; en els últims capítols, el descobriment d'una certa veritat a través del drama, i la seva relació amb Benjamin i Heidegger. La importància decisiva del costat èpic del teatre wagnerià, les seves peculiaritats i les seves implicacions, la mesura que reflecteix una tendència característica del "segle de la història", i com la supera és el tema que, present des de les primeres pàgines, domina tot el llibre.
- Cover
- Title page
- Copyright page
- Índice
- Presentación. El drama del artista
- Escúchame con atención. Liturgia del relato en Wagner
- I. Mito e historia en Wagner. El papel del teatro griego en la revuelta contra el historicismo
- II. El mito de las mujeres. Representación y narración en Wagner
- III. De la supervivencia de Eva y la imposibilidad de la revlución: Los maestros cantores de Nürnbeg
- IV. La balada de Senta: el canto de las sirenas como ritual
- V. Drama y narración en las oberturas de Wagner, entre lo lineal y lo circular
- VI. Prometeo, entre liturgia de la palabra y tragedia de la escucha: Esquilo, Wagner, Nono
- VII. Iluminación de la ruina, la huella gnóstica en Parsifal
- VIII. La vigilia de Hagen: el sueño en el drama musical
- IX. El dios ausente: tiempo, presencia y representación en Götterdammerung