Aquest llibre estudia les formes en què les pel·lícules produïdes pels grans estudis d'Hollywood transmeten uns determinats elements ideològics que garanteixen el consens nacional i projecten una imatge externa funcional als interessos dels qui exerceixen el poder en la Casa Blanca. Amb aquest propòsit, s'analitzen una sèrie de cintes, posant de relleu el context històric i el relat que desgranen per a arribar a la conclusió general que la majoria d'elles posseeixen un rerefons controvertit, que explica que una pel·lícula acabe legitimant la versió de qualsevol procés històric, per sobre de la interpretació que d'aqueix mateix fet realitze la història acadèmica. Comprendre la dinàmica d'expressió i representació per part dels realitzadors és fonamental per a entendre com Hollywood construeix sentit.
- Cover page
- Title page
- Copyright page
- Índice
- Presentación
- Primera parte. Reflexiones sobre el cine, la historia y la representación del pasado
- 1. Las fórmulas típicas de las películas históricas en Estados Unidos
- 2. ¿Es aceptable la representación del pasado en las películas históricas?
- 3. Algunas herramientas para interpretar esas películas
- 4. Tensiones en la representación: el discruso de la historia de Hollywood en el discurso del Cine
- 5. Trasposición y cine histórico
- Segunda parte. Casos concretos
- 6. Construyendo el pasado: la conquista del oeste
- 7. Respuesta ideológica en la segunda guerra mundial: Treinta segundos sobre Tokyo
- 8. Darwin, el senador McCarthy y la resistencia cultural en los Estados Unidos de la década de 1950
- 9. La versión de los Derechos Civiles en Mississippi en llamas
- 1. Dándole la vuelta a lo que pasó: Black Hawk Down como el imperialismo de los derechos humanos