El teatro de Sam Shepard en el Nueva York de los sesenta

El teatro de Sam Shepard en el Nueva York de los sesenta

Sam Shepard (1943) va arribar a la ciutat de Nova York en 1963, en un període d'intensa experimentació i renovació de les arts escèniques. Després d'estrenar les seues primeres peces teatrals al Theatre Genesis de l'església de St. Mark's in-the-Bowery, el jove dramaturg es va lliurar amb fervor a la llibertat creativa pròpia de l'escena de l?Off-Off-Broadway novaiorqués durant tota la dècada dels seixanta. Aquest volum estudia com les seues obres breus d'aquest període es van traslladar als escenaris, amb una vivesa sense precedents en la tradició dramàtica nord-americana, una sensibilitat contracultural i juvenil que prenia com a referència el llenguatge musical del rock i les icones de la cultura popular. En aquestes obres es troba l'origen de tota una poètica de la imaginació escènica: una obertura cap al possible.
  • Cover
  • Title page
  • Copyright page
  • Agradecimientos
  • Índice
  • Introducción. Sam Shepard en Nueva York: un encuentro diferente con la imaginación escénica
  • Primera parte. El contexto
    • Capítulo 1. Las transformaciones sociales y culturales de los Estados Unidos en la década de los sesenta
    • Capítulo 2. Influencias visibles e invisibles: la tradición teatral heredada por Shepard
    • Capítulo 3. Las dramaturgias subterráneas del Off-Off-Broadway neoyorquino
  • Segunda parte. Teorías de la imaginación
    • Capítulo 4. El teatro de Shepard como teatro de imágenes: percepciones críticas
    • Capítulo 5. La obra temprana de Shepard desde la perspectiva de las teorías contemporáneas de la imaginación
  • Tercera parte. Las obras
    • Capítulo 6. El debut teatral de Shepard: el programa doble del Theatre Genesis
    • Capítulo 7. 'Cowboys #2': el juego teatral y compositivo de Shepard
    • Capítulo 8. 'Chicago': la concupiscencia visionaria y la esencia imaginadora del alma
    • Capítulo 9. 'Icarus’s Mother': el oscuro objeto del deseo en la sociedad del espectáculo, o los efectos inesperados de la imaginación colectiva
    • Capítulo 10. 'Red Cross': el delirio imaginativo bajo los efectos del malestar físico
    • Capítulo 11. 'The Mad Dog Blues': las visiones encarnadas y la fantasía pop
  • Epílogo
  • Bibliografía

SUBSCRIBE TO OUR NEWSLETTER

By subscribing, you accept our Privacy Policy