El discurs històric, junt amb altres possibles sobre la música, és un component necessari de l'experiència musical contemporània. La historiografia musical indaga aquest discurs i la seua construcció en una complexa dialèctica interna a la pròpia història, i també externa, en relació amb altres àrees musicològiques i amb altres disciplines. Els set assajos que es reuneixen en aquesta obra componen una valuosa visió de conjunt de la historiografia musical europea entre aproximadament 1870 i 1936, és a dir, el moment de la seua consolidació com a disciplina científica. Aquestes aportacions aprofundeixen en les afinitats i divergències entre les tradicions musicològiques d'Alemanya, Espanya, França i Itàlia en les dècades que uneixen els segles XIX i XX, quan, sota la tutela de la filologia i de la història, la musicologia es va constituir com a disciplina acadèmica.
- Cubierta
- Índice
- PRESENTACIÓN
- I ESTUDIOS
- Problemas de la historiografía musical: El caso de Higinio Anglés y el medievalismo, Juan José Carreras
- La musicología alemana de finales del siglo XIX y principios del siglo XX, entre filología y aislacionismo, Anselm Gerhard
- Jules Combarieu y la historia comparativa de la música, Remy Campos y Philippe Vendrix
- El nacimiento de la historiografía musical en Italia durante la segunda mitad del siglo XIX y los problemas del método histórico, Ivano Cavallini
- José Subirá en el contexto de la historiografía musical española, Pilar Ramos López
- Charles Bordes en el oasis: el cancionero folclórico y la música litúrgica como origen de la musicología española, Carmen Rodríguez Suso
- En nombre del arte y de la Iglesia: Vicente Ripollés y la reforma ceciliana, Andrea Bombi
- II ANTOLOGÍA DE TEXTOS
- Introducció a El Còdex musical de Las Huelgas, Higini Anglès
- La música en España, Higinio Anglés
- La evolución de la música: apuntes sobre la teoría de H. Spencer, Oscar Chilesotti
- La historia de la música, Jules Combarieu
- La música en el pueblo vasco y la música del pueblo vasco, Nemesio Otaño
- La obra del maestro Pedrell en la restauración de la música religiosa, Vicente Ripollés
- «Palabras preliminares» a La tonadilla escénica, José Subirá
- Universidad y musicología, Peter Wagner
- SOBRE LOS AUTORES